Den rigtige visuelle identitet betyder flere kunder

17 May 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Din visuelle identitet er vigtig for din forretning uanset hvad du sælger eller hvor gammel din virksomhed er. Nye kunder der ikke kender dig bruger din visuelle identitet til at vurdere om de vil kontakte dig eller om de vil kigge videre efter en anden. Det tager et brøkdel af et sekund. Det er årsagen til at det er så vigtigt at dit logo og resten af din visuel identitet er den hel rigtige for dig og din virksomhed. Den er med til at skaffe nye kunder og dermed penge på kontoen. Det svarer lidt til at stå og kigge på bøger hvor det eneste man har at vurdere bogen på er omslaget. Er omslaget kedeligt lægger man den tilbage og så kan det være nok så meget den bedste bog du nogensinde ellers ville have læst. Det kommer du aldrig til at opleve. 

Få dit logo designet af en professionel

Da det direkte kan aflæses på bundlinjen om du har den rigtige visuelle design, bør du ikke vælge den lette og billige løsning og få en eller anden god ven til at designe det, blot fordi du gerne vil spare penge og ikke kan lide at sige nej. Det er en investering i dig selv og dit firma og derfor bør du få enten et bureau eller en grafisk designer til at designe det. Få dem involveret så tidlig i processen, så de bedre kan råde og vejlede dig. Det lyder nemt at designe et logo, især fordi det skal være enkelt. Men det er lige omvendt. Det kræver et særligt talent at kunne udvikle og designe et logo, som ikke alene er enkelt og nemt at genkende. Det skal også kunne bruges på vidt forskellige metoder. Det skal kunne genkendes på en telefon, en hjemmeside til et kæmpestort banner.

More articles