Få firma-logoet tilpasset virksomhedens vision

15 April 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Kender du de der logoer, der ligner en hurtig krusedulle, som ligner noget, der kunne være tegnet af et lille barn?

Har du bemærket, hvordan nogle firma-logoer har bløde kanter og rolige farver, mens andre kan virke “skarpe” og “hæsblæsende”?

Du har sikkert også bemærket de firmalogoer, der er af den gammeldags type med mange detaljer, måske et lille slogan med, har sløjfer i sig, lange og gammeldags skrifttyper, emblemer og måske endda en ramme?

Du kan i hvert fald være sikker på, at de færreste logoer er lavet tilfældigt, men at der er tænkt nøje over dem. Nogle er måske blevet lavet med konsultation i samarbejde med professionelle skabere, der har specialiseret sig i at lave en virksomheds firmalogo.

Måske har man at gøre med et gammelt logo, man gerne vil have skiftet ud, så det passer til virksomhedens nuværende, måske lettere forandrede, ståsted i virksomhedens liv.

Andre ønsker måske en forbedring og opdatering af deres nuværende firmalogo, så de kan få passet nogle detaljer til i det gamle.

Men omhuen kommer specielt af, at man internt i virksomheden kan have kendskab til vision, mission og brand for virksomheden, men udfordringen består i at lade kunderne og de potentiale af slagsen til at fange det budskab i enkelthed.

Og det gælder både, om man laver produkter eller yder servicer til private kunder eller andre virksomheder.

Man kan lave en pressemeddelelse til pressen, trykke reklamer eller lave video-udsendelser på de sociale medier, men den nemmeste måde at få et budskabet igennem på, er ved, at det bliver fanget hurtigt.

Den slags sker bedst muligt med et simpelt logo, man lige kan fange i forbifarten og med det samme afkode, hvad man har med at gøre.

Derfor bliver der spenderet mange penge og kræfter i at få lavet det rette logo, så man kan fange folks flygtige opmærksomhed nemt i disse hurtige tider.

Og det samme bør din virksomhed gøre.

More articles