Foreslag til at lave en flot byggeudstilling

03 April 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er en grund til, at der findes hele uddannelser og specielt kurser i, hvordan man laver de bedste butiksudstillinger – for den slags kan blive udslagsgivende for, om der kommer nok kunder i butikken til at købe ind her.

Dette gælder alt fra at lave et flot, lokkende blikfang i vinduerne, der vender ud mod gaden, for et godt tilbud kan være flot i sig selv, men hvis man ikke spotter det – også selvom der findes reklameaviser med videre – så har det ikke den store gavn i længden.

Og der skal være plads i butikken til, at folk kan komme omkring og let orientere sig, så det bliver en fin grænse mellem, at man har nok, men man heller ikke bombardere folk med for meget information og valg, så de bliver lammede af dette.

Men dette kan også overføres til, hvis man skal lave en byggeudstilling, som kan være til en messe, i en butik eller et areal i et butikscenter, hvor man gør opmærksom på ens byggefirma eller byggebutik.

Man kan her benytte sig af nogle af de samme tricks, hvor man bruger blikfang med udstillingsmodeller, salgsskilte, farver, plancher med videre.

Der skal det tydeligt fremgå, hvad man kan købe, hvorhenne, hvornår; og hvis man er meget smart, så skriver man, at det er et begrænset oplag eller antal i en periode, så folk føler, de skal nå at slå til snart, hvis de skal have fingrene i det.

Igen må det heller ikke fylde for meget, komme i vejen for kunderne eller eventuelle andre butikker og deres udstillinger.

Den gode byggeudstilling skal lokke folk til at komme nærmere og kigge og gøre dem nysgerrige på, hvad det drejer sig om – men budskabet hertil skal så også være let at afkode, så der ingen tvivl kommer til at herske her.

More articles