Lok kunderne til som elektriker ved en spidsfindig måde!

24 October 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Du har måske opsnappet, at forskellige firmaer gør forskellige ting for deres kunder for at sørge for at udmærke sig, så man kan huske dem fra de mange andre firmaer, der konkurrer om de samme kunder i en tid, hvor den menneskelig kontakt og direkte service efterhånden hører fortiden til.

Dette kan være alt fra, at man lægger en lille gave med ved en forsendelse af ens produkt, til at man måske giver lidt rabat eller arbejder lidt ekstra, hvis man er i et servicefag, selvom man ikke er forpligtet til dette.

Sådan noget kan man som elektriker lære noget af, hvis man bestyrer sådan et firma, hvor man måske kan finde ens eget særkende, så man kan få glade kunder, når man er ude at lave opgaven hos en kunde eller sender fakturaen efterfølgende – man har jo fordelen ved at have den menneskelige kontakt.

Vi siger ikke, du skal forskelsbehandle kunderne, men man kan jo gøre lidt mere for de trofaste, så man viser, at man sætter pris på dem, og så kan man overraske en ny kunde ved at gøre noget mere, end der blev forlangt, uden man kræver betaling for dette.

Dog skal man gerne huske at forandre disse gerninger, for hvis man bare gentager dem igen og igen, så bliver de upersonlige, og selvom de er søde, så bliver de også forventelige, hvorfor man måske brokker sig som kunde næste gang, hvis det ikke sker, fordi man en forventning om, at det da følger med som en ekstra service.

Det kan lyde omstændigt at skulle huske den slags ting, men man kan plotte det ind på et tidshjul, så det bliver nemmere at huske, hvornår man skifter ordning – og året efter finder man på noget nyt.

Derfor er det implementeringen af denne ordning, der kan synes uoverskuelig, men på lang sigt giver den tilfredse kunder.

Måske gør de noget lignende hos dem her, som du kan få råd fra: http://egebjerg-el.dk/

More articles