Sejrrige forslag til at danne dig overblik ved arbejde med ejendomsadministration

23 November 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er nogle mennesker, der lever bedst i kaos. Det vil sige, at de har det bedst med at have orden i deres kaos, hvor det for andre kan se virkelig uoverskueligt ud, når man træder ind og skal se, hvordan de har sig et “system” over de ting, som de skal ordne.

Omvendt kan det for den slags kaotiske mennesker se noget pertentligt og alt for firkantet ud, når man er hos den slags typer, som godt kan lide, at alt er i kasser, planlagt til mindste detalje, og hvor man helst ikke er meget for, at der skulle komme forstyrrende elementer ind fra side, som ødelægger deres plan.

Dette er to grove eksempler, for det er ligesom at være introvert og ekstrovert: Det er svært at sætte folk i den ene eller anden kasse kronisk: man befinder sig ofte et sted mellem de kasser og svinger mellem dem.

Men hvis man besidder en stilling, hvor man skal løse mange opgaver, som kunne være ved administration af ejendomme i København, så bør man helst ikke misse, hvordan man løser de opgaver og helst til tiden.

Sådan får du styr på de opgaver

Vi skal ikke kigge på, hvad der er tale for nogle opgaver i forbindelse med den type arbejde, men det er meget forskelligt og kan variere fra det små til det store.

Men hovedformålet er altid, at man sørger for at nå det til tiden, og for at vi imødekommer begge typer af mennesker, der opererer henholdsvis i kasser og i kaos, kommer her nogle råd til, hvordan du kan takle dagens, ugens og månedens opgaver.

Skriv opgaverne ned, om det så er elektronisk eller i hånden. Dan et system over dem, prioriter dem og sæt en deadline på dem. Det var til den firkantede person.

Her er til den kaotiske person: vær klar på, at der kan komme opgaver ind fra siden, som skal prioriteres ind blandt de andre opgaver, at man skal rykke deadline og måske hyre anden arbejdskraft ind som assistance.

Kan man forene de to typer af arbejdsopfattelser, så er man godt kørende.

More articles