Som ansat i et tandlæge hus kender du så deres brand og visioner?

26 July 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Nu siger vi lige, at du er blevet ansat ved en tandlæge i århus. Bemærk, at vi skrev “ved” og ikke “som” tandlæge i Århus.

For det er vigtigt at vi lige i denne artikel skelner mellem, at man er kommet til en tandklinik i Smilets by, end at man er der som tandlæge.

For hvis man er der som tandlæge, så har man oftest været med til at forme alt fra, hvordan logoet skulle se ud til, hvordan jeres tandlægehus skulle kommunikere udadtil og fremgå forskelligt fra de andre tandlægeklinikker, så I er til at huske fra de andre.

Er man kommet til som tandlæge, så får man ofte også sit navn på døren, så man er med til at omstrukturere dagsordenen for PR og marketing også, som så bliver uddelegeret til relevante instanser, som kan være hyrede hænder eller måske endda afdelinger, man enten har fast tilknyttet eller som ligefrem har deres egen afdeling i jeres hus.

Mange tandlæger slår sig nemlig sammen og danner deres fælles tandlægehus eller udstikker klinikker i nærområder eller over hele landet, så man kan dække alle ens kunder ind og gøre dem tilfredse med et godt arbejde, og der ved man jo, hvordan man har lyst til at fremstå som fælles tandlæger udadtil.

Men er man kommet til senere og ikke har samme ansvar eller indflydelse på kommunikationen, så er det ret vigtigt, at du har nærstuderet den både med de ting, du kan observere, men også hvad du kan få ud af de andre medarbejdere, og hvad der eventuelt er skrevet ned på den front.

Det er nemlig så vigtigt som samlet firma, at man husker at kommunikere sig samlet ud, så der ikke er modsatrettede budskaber, der kan forvirre kunderne.

Så som ny medarbejder er det kun smart at gøre sig klog på tandlægehusets vision, brand og PR-strategi, så man kender den udenad.

More articles