Som murer skal du have dit et brand – vær dig selv!

22 October 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Murerbranchen kan mange steder være ret så macho-orienteret, men under overfladen kan usikkerheden lure.

Den kan især gemme sig og titte frem, hvis man er et nystartet firma af slagsen, der skal forsøge at vinde indpas på en markedsandel, hvor man måske har analyseret sig frem til, at der kunne være brug for et murerfirma i et specifikt geografisk område af Danmark, eller man vil forsøge at konkurrere mod dem, der allerede eksisterer.

Eller også har man ikke lavet så mange fine analyser, men man vil bare gerne starte ens eget murerfirma i ens lokalmiljø, hvor man mener, at man kan gøre en forskel, gerne vil arbejde med mennesker, man kender og få nye bekendtskaber, opleve forskellige arbejdsdage og generelt være ens egen chef.

Så giver det sig selv, at der er mange ting, man skal have styr på, når man opretter sådan et firma, men noget man ikke må tilsidesætte er sådan noget som, hvad man skal hedde, hvad logoet skal være, har man et slogan og så videre.

Det er jo klart, at et murerarbejde godt kan ligne, hvordan andre firmaer gøre det, for den slags forventer kunderne da også, medmindre man kan overbevise dem om, at man er på forkant med udviklingen og har nogle nye metoder, der er markant bedre end dem, der bliver brugt.

Og så har man også noget af det nyeste og spændende værktøj.

Men om man har travlt, eller om man er usikker på sig selv, så skal man ikke begynde at kopiere andre firmaer for meget.

Tiden har vist, at den slags kopister har en kort overlevelsestid, og det er de originale, der kommer til at klare sig i længden.

Og det kan man sagtens gøre, selvom man arbejder med et område, hvor der forventes en ydelse og service, som kan minde om mange andre.

More articles