Vind kunder og opmærksomhed med et stærkt firmalogo

09 July 2018 Astrid Pedersen

editorial

Et firma logo er den met essentielle del af din virksomheds visuelle identitet, og derfor det vigtigste element i forbindelse med branding. Hvis dette lyder som volapyk for dig, fordi din virksomhed måske ikke har marketing, grafisk produktion eller design som kerne område, er det stadig vigtigt, at du læser med her. For det er ikke ligegyldigt, hvordan dit firma logo ser ud. I det følgende vil vi komme inde på, hvorfor det kan betale sig at få sit firma logo designer af en professionel grafiker.

Firma logoet – din virksomheds ansigt udadtil

Måske tænker du ikke så meget over det til hverdag, men en virksomheds logo er, for omverdenen, synonymt med virksomheden selv. Et firma logo fungerer som virksomhedens visuelle ambassadør såvel på det store internet i form af bannerreklamer og anden display advertising og på firmaets hjemmeside som en form for bomærke eller våbenskjold, som på brevpapir til kunder og leads, firmaflag uden for firmaets fysiske hovedkontor, reklamebannere og plakater, og sågar på tøj i form af sponsor t-shirts og personalebeklædning. Derfor er det vigtigt, at det firma logo, du vælger, er et langtidsholdbart et af slagsen – det vil sige et, du ikke bliver træt af efter et halvt år og vil have skiftet ud. For på det tidspunkt har potentielle kunder og andre interessenter for længst lært at associere din virksomhed med dit firma logo.

Et stærkt firma logo har den rette form og symbolik

Hvor det kan virke forholdsvis enkelt at skabe et firma logo og få det eksponeret, er det stadig vigtigt, at det er det helt rette firma logo. Vi kender alle til kiksede eksempler, hvor en virksomheds logo var helt galt på den – måske fordi det indeholdt en misvisende symbolik eller en tvetydig signal værdi. Dette ønsker du selvsagt ikke – og derfor bør du alliere dig med en professionel logo designer, når dit firma logo skal udformes. Læs mere på damgraphics.dk

More articles